یکشنبه، ۷ مرداد ۱۴۰۳
قطعا همه شما با Apple Music آشنایی دارید و میدونید که میلیون ها نفر در دنیا دارن از این سرویس استریم موسیقی استفاده میکنن. یکی از نکات جالب راجب این سرویس اینه که شما میتونید پلی لیست هاتون رو از یه دستگاه به دستگاه دیگه و یا اکانت دیگه توو اپل میوزیک انتقال بدی. ولی خب این اپ هم مثل همه اپلیکیشنای دیگه دچار مشکل میشه و ممکنه یه موقع هایی اصن بالا نیاد یا یه زمانی آهنگی رو پخش نکنه یا یه سری مشکل دیگه.
ما یه سری راه حل به شما پیشنهاد میدیم که بهتره امتحانشون کنید و به احتمال زیاد مشکل اپل میوزیکتون حل بشه و با خرید اکانت اپل موزیک از پرمی سل لذت بیشتری رو ببرید:
اگر اپل موزیک باز میشود و موسیقی در حال پخش است اما صدایی نمیشنوید، مطمئن شوید صدا کم نیست و بلندگوها یا هدست و هدفون به درستی کار میکنند. برخی از اقداماتی که در ابتدا باید آنها را بررسی کنید به شرح زیر است:
قطع بودن یا نبودن سرویس اپل موزیک را پیش از هر چیزی بررسی کنید. هر از گاهی قطعیها و مشکلاتی برای اپل موزیک رخ میدهد و برنامه را غیرفعال میکند. با استفاده از System Status اپل یا وبسایت DownDetector میتوانید مطمئن شوید سرویس اپل از کار افتاده یا دستگاه شما مشکل دارد.
یک بار برنامه را به طور کامل ببندید و مجدد باز کنید.
یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید. ریاستارت کردن باعث میشود اشکالات نرمافزاری جزئی که ممکن است دلیل اصلی این باشند که اپل موزیک به خوبی کار نمیکند رفع شود.
برنامه اپل موزیک را حذف و دوباره نصب کنید. پاک کردن اپلیکیشن تمام محتوای دانلود شده و دادههای قبلی را حذف میکند. وقتی اپل موزیک را دوباره نصب کنید باید همهچیز را از ابتدا تنظیم و آهنگهای مورد علاقهتان را دانلود کنید.
آیتونز ویندوز را حذف و مجدد نصب کنید. این در صورتی است که با این برنامه در ویندوز به مشکل خوردید.
اگر نمیتوانید آهنگ جدید دانلود کنید یا کاورهای آلبومها را ببینید، مطمئن شوید دستگاهتان فضای کافی برای ذخیرهسازی دارد. اپل موزیک برای دانلود موسیقی و انجام کارهای دیگر به حداقل ۳ تا ۴ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد.
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر قبلا آهنگ یا پلیلیستی را دانلود نکردید، نمیتوانید به صورت آفلاین آنها را گوش کنید.
تنظیمات شبکه برای دستگاه iOS، مک یا کامپیوتر خود را ریست کنید؛ برای اینکه بررسی کنید اتصال بیسیم باعث بروز مشکل در دستگاه شما شده یا نه.
اگر فقط تعدادی از آهنگها پخش نمیشود، آنها را حذف و دوباره دانلود کنید. شاید اگر اپل موزیک به خوبی کار نمیکند دلیلش این است که موسیقی مورد نظرتان به درستی پخش نمیشود یا دانلود نشده است.
برای اینکه بتوانید از اپل موزیک استفاده کنید، باید اشتراک فعال داشته باشید. در غیر اینصورت، یکی از طرحهای اپل موزیک را انتخاب و یا اگر اشتراکتان منقضی شده است، اشتراک خود را تمدید کنید.
استریم با کیفیت بالا (High-Quality) را غیرفعال کنید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید.
Settings > Music > Audio Quality > Cellular Streaming > None
سیستم عامل دستگاه خود را بروزرسانی کنید.
دستگاه خود را بار دیگر با اپل موزیک همگامسازی کنید.
اگر نمیتوانید به آرشیو موسیقی خود دسترسی داشته باشید، وارد Settings دستگاه شوید و در قسمت Music گزینه iCloud Music Library را فعال کنید.
اگر نمیتوانید آهنگهای دانلود شده را ببینید، «دانلود خودکار موسیقی» را فعال کنید. برای فعال کردن این گزینه، مسیر زیر را دنبال کنید.
Settings > Music > Downloads > Automatic Downloads
در مکبوک، برنامه Music را اجرا و مسیر زیر را دنبال کنید.
Music > System Preferences > Automatic Downloads
گاهی اوقات که اپل موزیک به خوبی کار نمیکند باید این روش را در نظر داشته باشید. ممکن است بخواهید موسیقی با محتوای مشخصی را گوش کنید، اما به خاطر محدودیتهای محتوا نمیتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. در چنین مواردی باید بررسی کنید که آیا محتوا در دستگاههای شما محدود شده یا نه و اگر این قابلیت در دستگاههای شما فعال است، غیرفعال کنید.
در دستگاه iOS مسیر زیر را دنبال کنید:
Settings > Screen Time > Content and Privacy Restrictions
در آخرین قسمت اگر این گزینه فعال بود، آن را غیرفعال کنید.
اگر فایل موزیکی که میخواهید آن را پخش کنید با برنامه Music ساخته یا از آیتونز خریداری نشده، در Music پخش نمیشود. فقط آهنگهایی که با فرمت MPEG-4 AAC باشند در برنامه Music و دستگاه شما پخش میشوند.
اگر همه یا بیشتر آهنگهای شما خاکستری و غیرفعال شدند و اپل موزیک کار نمیکند، باید گزینه Sync Library را بررسی کنید و مطمئن شوید این قابلیت روی دستگاه مورد نظر و تمام دستگاههای اپلی دیگر فعال است. اتصال اینترنت دستگاه را بررسی و از آخرین نسخه iOS یا iPadOS یا macOS و جدیدترین نسخه iTunes برای دستگاههای ویندوزی استفاده کنید.
۱. با اپل آیدی یکسان وارد دستگاههای خود شوید، اتصال اینترنت را فعال و گزینه Sync Library را انتخاب کنید.
برای دستگاههای iOS مسیر زیر را دنبال کنید.
Settings > Music > Sync Library
۲. در مکبوک برنامه Apple Music را اجرا و مسیر زیر را دنبال کنید:
Menu > Music > Preferences > General > Sync Library
اگر اپل موزیک به خوبی کار نمیکند و همه یا تعدادی از آهنگها خاکستری و غیرفعال شدهاند، برنامه اپل موزیک را در مک یا آیتونز را در کامپیوتر اجرا کنید.
۱. به ترتیب دو مسیر زیر را برای مکبوک و آیتونز دنبال کنید:
Menu > Music > Preferences
و
iTunes > Preferences
۲. در قسمت General گزینه Songs list tickboxes را فعال و روی OK کلیک کنید.
۳. در قسمت Library گزینه Songs را انتخاب کنید و مطمئن شوید همه آهنگها انتخاب شدهاند.
اگر باز هم اپل موزیک به خوبی کار نمیکند و آهنگها هنوز خاکستری و غیرفعال هستند، نسخه جدیدی از آهنگها را ایمپورت کنید و سپس در اپل موزیک یا آیتونز مسیر زیر را دنبال کنید.
File > Library > Update Cloud Library
توجه:
اگر آیکون ابر کنار آهنگها غیرفعال است، به این معنی است که اپل موزیک ممکن است نتواند همه آهنگها را آپلود کند. این نماد زمانی ظاهر میشود که خرید و پخش آهنگها با اپل آیدیهای متفاوتی انجام شده است یا حجم آنها خیلی زیاد است. میتوانید آهنگها را حذف کنید و دوباره به آرشیو اضافه کنید. اما اگر باز هم نماد ابر همچنان کنار آهنگ دیده میشود به این معنی است که نمیتوانید آهنگ را آپلود کنید.
اگر بعد از ارتقای سیستم عامل، اپل موزیک به خوبی کار نمیکند، ممکن است اپل آیدی در مکان فعلی شما در دسترس نباشد. در این موارد میتوانید با تغییر کشور یا منطقه مشکل را حل کنید و آرشیوتان را بازیابی کنید. برای اینکار به مطلب نحوه تغییر دادن ریجن اپل آیدی در آیفون یا آیپد مراجعه کنید.
تو این مقاله ، ما سعی کردیم مشکلات استریم موسیقی در سرویس Apple Music رو حل کنیم و احتمالا خیلی از ایرادات به وجود امده ، با این راه حل های ارائه شده ، رفع بشن و شما بتونید به راحتی از Apple Music استفاده کنید و از فروشگاه پرمی سل خریداری کنید.